Internetmarknadsföring
- Öka uppmärksamhet på nätet kring ditt verk
- Nå ut till din målgrupp med nätreklam
- Din bok och e-bok som en bannerannons
Använd annonsering online som en möjlighet att presentera dina titlar på webbplatser som innehållsmässigt passar bra till din titel. På så sätt kan du nå potentiella läsare direkt som rör sig på dessa webbsidor och öka både räckvidden och kännedomen om dina titlar.
- Baserat på ditt omslag skapas två nätannonser, så kallade responsive banners. Storlek och format anpassas automatiskt enligt kraven från de relevanta webbplatserna och efter vilken enhet som används (läsplatta, mobiltelefon eller dator).
- Dina nätannonser visas under en period av fyra veckor på webbplatser som matchar innehållet i din titel. Under denna period kommer de att visas minst 250 000 gånger.
- Genom att klicka på din nätannons kommer de intresserade direkt till BoD Bokshop, där din bok presenteras och kan köpas.
- Efter nätkampanjens slut kommer du att få en rapport över all relevant information kring din kampanj: själva nätannonsen, antal visningar, antal klickningar och en lista över de webbplatser som nätannonserna visats på.
Observera att nätannonserna visas beroende på de sökord som en Internetanvändare anger. Om du vill se dina egna nätannonser kan du sätta dig in i hur potentiella läsare av din titel tänker och hur de skulle söka på Google med olika nyckelord.
Den titel du marknadsför får inte innehålla verkliga händelser som naturkatastrofer, katastrofer orsakade av människor, hälsonöd, tragedier som drabbar många människor eller offentliga personers död.
3 799 kr engångskostnad
Dina nätannonser kommer att visas minst 250 000 gånger under en period av fyra veckor.
Exempel
Annonsen av din bok kommer att innehålla bibliografiska referenser och en bild av omslaget.